محصول به سبد خرید اضافه شد
انتشارات غنچه| وارد شوید

زندگینامه کلر ژوبرت نویسنده کودک

تاریخ: 10 مرداد 1402
بازدید: 2,024 views
زندگینامه کلر ژوبرت نویسنده کودک

کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی در سال 1961 میلادی در پاریس فرانسه متولد شد. خانواده کلر پیرو دین مسیحیت بودند. جالب است که بدانید کلر ژوبرت در سن نوزده سالگی به دین اسلام گروید و نهایتا با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد.

کلر کارشناسی خود را در رشته علوم تربیتی و کارشناسی ارشد را با گرایش ادبیات کودکان طی کرد و هم اکنون در ایران ساکن هست. ایشان مهارت و تکنیک خاصی در وصف حقایق زندگی از زبان خود کودکان دارد. با مطالعه کتاب های او به شیوایی توصیف دنیا و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی از زبان کودکان را درک می کنید.

کودکی کلر ژوبرت

خانواده کلر ژوبرت از قشر متوسط جامعه فرانسه بودند. مادر کلر پزشک و پدرش نقاش و کنده کار بود. او فرزند اول خانواده اش هست. البته ناگفته نماند سه برادر کوچکتر از خودش هم دارد. چهار فرزند خانواده ژوبرت فاصله سنی کمی با هم داشتند و از این رو باهم بسیار صمیمی و دوست بودند.

کلر عاشق مطالعه کردن، نقاشی و کاردستی درست کردن بود. البته بازی با برادران کوچکش هم در کنار این کارها همیشه پابرجا بود. تا جایی که می گوید من و برادرانم آنقدر باهم شیطنت میکردیم که همسایه طبقه پایین ما مرتب با دسته جارو به سقف میکوبید تا ما ساکت شویم.

خانم ژوبرت همراه همسرش از سال 1362 در ایران زندگی میکند. او علاقه زیادی به مردم ایران دارد و همیشه می گوید بی نهایت خوشحالم که به دو فرهنگ متفاوت آشنا هستم و می توانم با دو زبان متفاوت به مطالعه و خلق آثارم بپردازم. 

هم اکنون خانم کلر ژوبرت دو فرزند پسر به نام های هادی و امین دارد که بی نهایت عاشق آنهاست و از دوران طفولیت برای آنها داستان می خوانده و دوست دارد آنها هم مثل خودش عاشق ادبیات و مطالعه کردن باشند.

کلر و تصویرگری کتاب

خانم کلر ژوبرت از بچگی عاشق نقاش بودند تا جایی که به روایت خودشان تمایل به نقاش شدن داشتند. تا اینکه وارد عرصه نویسندگی کتاب کودک شدند و هنر نقاشی را با نویسندگی ترکیب کردند و تصمیم به تصویرگری کتابهایشان گرفتند. تصاویری ساده، زیبا و گویا که حاکی از روح لطیف و ذهن کودکانه او می باشد. کتاب های خانم ژوبرت آنقدر جذاب و پر مخاطب هستند که ما در انتشارات غنچه چندین جلد از آن را ترجمه و چاپ کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده ایم. شما هم می توانید برای دسترسی به این مجمعه کتاب ها به فروشگاه آنلاین انتشارات غنچه مراجعه کرده و از آنها بی نصیب نباشید.

کلر ژوبرت و تصویرگری کتاب کودک

جوایز و افتخارات کلر ژوبرت

کلر ژوبرت برای کتاب «در جستجوی خدا» دو جایزه‌ی جشنواره کتاب سلام و جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد را گرفت. کتاب «خداحافظ راکون پیر» از او هم سه جایزه‌ی جشنواره‌ی کتاب سلام، پروین اعتصامی و کتاب سال شهید غنی پور را برای این نویسنده به ارمغان آورد.

خانم کلر ژوبرت در طی این چند دهه نویسندگی کتاب های بسیار زیادی نوشته که در زیر تعدادی از آنها را برای شما عزیزان آورده ایم.

  • کتاب مجموعه داستانهای شکر خدا
  • کتاب گل پرک
  • کتاب کفش بازی
  • کتاب مسابقه کوفته پزی و هفت داستان
  • کتاب صوتی نذری پرک
  • کتاب چرا؟چرا؟چرا؟لماذا؟لماذا؟لماذا؟
  • کتاب صوتی داستان های غصه و شادی
  • کتاب صوتی خداحافظ راکون پیر
  • کتاب هزار بوسه پرپری و دو داستان دیگر
  • کتاب با…با…باشه و دو داستان دیگر
  • کتاب عید گنجشک ها

کتاب های کلر ژوبرت در نشر غنچه

برچسب‌ها:

انتشارات غنچه

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه